انسان مجهولی است که تا حل نشو د هیچ اندیشه ای رشد نخواهد کرد.(حجت الاسلام نیازی) آخرین مطالب
نويسندگان جمعه 28 تير 1391برچسب:, :: 9:52 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
ادامه مطلب ... جمعه 28 تير 1391برچسب:نقد و بررسی فیلم زنان ونوسی و مردان مریخی, :: 9:44 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
نویسندگان: حسین مثقالی و شعله نیکروش تهیه کننده: سیدمحمدرضا مفیدی مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست تدوین: بهزاد مصلح طراح گریم: عبدالله اسکندری طراح صحنه و لباس: ویشکا آسایش صدابرداران: محمود خرسند، وحید دوزنده عکس: احمدرضا شجاعی، وحید شاهوند محصول آمایش هنر بازيگران: امين حيايي، بهاره رهنما، شيلا خداداد، غلامحسين لطفي، يوسف صيادي، اميرحسين رستمي، اكرم محمدي، سحر زكريا، شراره رخام، اليكا عبدالرزاقي، رامش صفايي، مژگان جودي، مهدي صباغي، سيدابراهيم بحرالعلومي، احمد ايراندوست، سارا ميرزايي، الهه حصاري، آتنا بهگام.
داستان : داستان این فیلم درباره مهندس جوانی به نام سعید ( امین حیایی ) است. سعید به شدت به همسر خود سیمین ( بهاره رهنما ) علاقه دارد و این در حالی است که سیمین زنی به شدت فمینیست است و به نوعی بر سعید در خانه سیطره دارد. سیمین به تازگی بعد از مشورت با دوستان عجیب و غریبش! به این نتیجه می رسد که باید یک تور تفریحی به کشور فرانسه داشته باشد تا در آنجا در کوه های آلپ به اسکی بپردازد! اما وی برای این سفر تفریحی نیازمند 20 میلیون تومان پول است و به همین دلیل سعید را مجبور به تهیه این پول می کند. سعید هم به دلیل نداشتن پول مجبور می شود تا این مبلغ را از یک بازاری نزول کند تا همسرش به سفر تفریحی خودش برود. با تهیه شدن این پول ، سیمین به اتفاق دوستانش به کوه های آلپ می رود اما در آنجا به دلیل عدم آشنایی با فن اسکی ، در یکی از یخچالهای طبیعی آلپ سقوط می کند و جان به جان آفرین تسلیم می کند. سعید بعد از شنیدن این خبر به شدت ناراحت می شود و به نظر می رسد که دنیا برای او به پایان رسیده باشد اما وی بعد از مدتی با دختر رئیس اش به نام مرجان ( شیلا خداداد ) آشنا می شود و به مدت کوتاهی بعد از این آشنایی، این 2 با یکدیگر ازدواج می کنند. مرجان برعکس سیمین، دختری خانه دار و اهل خانواده است که از همه لحاظ سعید را حمایت می کند و اجازه نمی دهد که او کمبودی در زندگی شخصی اش داشته باشد. سعید که حالا طعم واقعی زندگی را چشیده، هر روز بشاش تر از دیروز به پیشرفت در مسیر زندگی اش می اندیشد؛ اما یک خبر زندگی سعید و مرجان را دستخوش تغییراتی می کند. گروهی از کوهنوردان فرانسوی به هنگام گشت زنی در رشته کوه های آلپ متوجه قطعه یخی می شوند که سیمین در درون آن سقوط کرده بود! با بردن این تکه یخ به مرکز درمانی و ذوب شدن آن ، ناگهان سیمین دوباره زنده می شود و...
ادامه مطلب ... جمعه 26 تير 1391برچسب:• چه نقدهای كلی بر آیین زرتشت وارد است؟ , :: 9:48 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
• چه نقدهای كلی بر آیین زرتشت وارد است؟
ایرانیان قبل از زرتشت پیرو دینی بودند كه از آن تعبیر به آیین مجوس میشد. بعدها شخصی به نام «زرتشت» در میان مجوس قیام كرده و به اصلاح آیین مجوس پرداخت. مؤلف تاج العروس میگوید: «مجوس بر وزن صبور مردی بود با گوشهای كوچك كه برای ملت مجوس دینی وضع كرد و مردم را به آن فرا خواند.
ادامه مطلب ... سه شنبه 26 تير 1391برچسب:اسلام شناسی(بلوغ فکری), :: 2:50 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
اسلام شناسی(بلوغ فکری) شادی روح استاد صفائی صلوات بفرستید
موضوع جلسه:اصل حرکت وضرورت حرکت:
1- باید ضرورت حرکت را خود احساس کنیم با گفتن ها وشنیدن ها ونوشته ها نمی شود احساس ضرورت حرکت را در خود ایجاد کرد باید ضرورت حرکت را خود احساس کرد و درک کرد مثل نیاز به تشنگی وگرسنگی. 2- تاآدمی خود ضرورت نیاز به حرکت را در خود احساس و ایجاد نکند انتظار عمل وحرکتی را از او نمی توان داشت .با پای دیگران نمی توان رفت مگر برای دیگران. ادامه مطلب ... یک شنبه 26 تير 1391برچسب:شبی با حافظ, :: 1:28 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان
بوی نافه ی کاخر صباز آن طره بگشاید زتاب جعده مشکینش چه خون افتاد در دلها
به بوی نافه ی کاخر صباز آن طره بگشاید زتاب جعده مشکینش چه خون افتاد در دلها جلسه چهارم شبی با حافظ در مراغه (02 391) پیام های بیت: -صعود وسقوط هر دو هزینه می خواهد. (برای دوری ونزدیکی به خدا باید زحمت کشید.) -برای فرار از فطرت خداجوی عمری باید دوید تا فطرت غباری از تلاش بگیرد. -موهای افتاده بر صورت معشوق مانع رؤیت است. -ندیده عاشق هستیم نادیده جمال تو آواره صحرایم گر روی تو را بینم شک نیست که می بازم اگربینم حل می شوم ذوب می شوم -باید یک نسیمی بوزد تا این موها را سر و سامانی بدهد تا ما به رؤیت جمال معشوق خود نایل شویم. -معشوق که بخیل نیست این مائیم که بخیل هستیم باید از خیلی چیز ها گذشت تا به اورسید. -درجستجو دلبر از خود گذشت باید گه روی خار و گاهی در گل نشست باید... -به امید روزی که نافه گیسوان معشوق گشوده شود تا از عطر آن سرمست شویم . - در فجر صادق نسیمی می وزد (حدیث)که شامل عطریست که روح وجسمی آدمی را تغذیه می کند. - ناب ترین عطر آن عطری است که در ناف آهو است و این مشک خون دل آهو است. - همان خونی که در جان گوسفند تبدیل به شیر و در ناف آهو به عیل می شود در جان آدمی به چه باید تبدیل شود. - باید آهو با ذخیره خون در ناف خود عطری بیافریند که هم خود وهم خلق را مسحور کند -آدمی هم باید برای رسیدن به عطر ناب معشوق خود باید خون دل بخورد . یعنی باید ساییده شود(یونتانا) تا از بوی خود با انفجارش عالمی را مسحور کند . -عاشق باید بوی معشوق بدهد ز چه رو بوی خدا نیست در این آبادی همه از غیر خدا می گویند نکند بار سفر بسته و ما بی خبریم از خدا تا به خدا من به خدا خواهم رفت مشکلی نیست اگر هم نرسم هدف این است که با او باشم. -نسیمی بهاری باید روزی به این گیسوان بخورد و تکانی بدهد تا شود آنچکه باید بشود. -از پیج و تاب موی پیچیده خون در دلها به پا کرده است. -حضرت ابراهیمبه آن فردی که نام معشوقش را زمزمه میکر یک سوم اموالش راداد تا یکبار دیگر نام محبوبش رابشنود ،از دو سوم اموالش گذشت تا باردیگر با نام معشوقش عشقبازی کند واین پایان کار نبودتمام دارائی اش را داد تا بار دیگر نام معشوقش را بشنود. -خون در دل افتادن نشان از سختی راه است این چنین نیست که پس از این آسایش خواهد بود آسایش در شکم سختیی ها است ان مع العسر یسراً -یک قدم بری ضربه بخوری برگردی نمی ری باید کلان هزینه کرد آن هم نه از خود از خود معشوق مایک چیز نداریم با بین سرمایه اندک نمی شود. التماس دعا جمعه 25 تير 1391برچسب:نقد کتاب شازده کوچولو, :: 2:44 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
نقد کتاب شازده کوچولوبيوگرافي: آنتوان دوسنت اگزوپري در خانواده اي اشرافي به دنيا آمد و پس از مرگ پدرش لقب كنت مي گيرد. با وجود چنين شرايط زندگي و اصالتي انساني متواضع بود و هيچگاه مايل نبود از نام و طبقه اش صحبتي به ميان آورد. او شيفته نامش بود و هميشه آن را مطرح مي كرد. از 6 سالگي قريحه خود را براي شاعري به كار گرفت. در كودكي تنها كسي كه شنونده اشعارش بود فرانسوا برادر او بود كه هميشه مجبور بود به اشعار آنتوان گوش كند از ترس اينكه مبادا كتك مفصلي از او بخورد. ادامه مطلب ... جمعه 24 تير 1391برچسب:نقد آثار احمد محمود, :: 2:40 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
نقد آثار احمد محموداحمد محمود، كه نام حقیقی اش احمد اعطا است، در چهارم دی ماه ۱۳۱۰ در اهواز دیده به جهان می گشاید. دوران كودكی، نوجوانی و جوانی را در خوزستان می گذراند، در جنوب، در محیطی آكنده از آفتاب، رایحه دریا و نخلستان های انبوه. احمد محمود به دلایلی دوره دبیرستان را تمام نمی كند، به سیاست روی می آورد و به زندان می افتد. در بیست و دو سالگی، شش ماهی را در زندان می گذراند و بعد آزاد می شود و سپس بار دیگر به زندان می افتد و پس از مدتی به بندر لنگه تبعید می شود. محمود در مدت دو ماه زندان، نزدیك به صد جلد كتاب می خواند. این كتاب ها را بیشتر نیمه شب ها تا صبح مطالعه می كند و به دنبال همین مطالعه است كه شوق نوشتن در او زنده می شود و هنگامی كه از زندان بازمی گردد، تمام ذهنش را به خود مشغول می دارد.ادامه مطلب ... جمعه 23 تير 1391برچسب:نقد کتاب مسخ اثر معروف فرانتس کافکا, :: 2:34 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
نقد کتاب مسخ اثر معروف فرانتس کافکااولین جلسه کارگاه نقد کتاب کانون آوای هم اندیشان جوان با بررسی کتاب مسخ اثر فرانتس کافکا برگزار شد. در ذیل خلاصه ای از مباحث کارگاه ذکر میشود. از سرکار خانم سمانه صادقی برای تهیه و نگارش خلاصه ی نقد های کارگاه تشکر می نماییم.
ادامه مطلب ... سه شنبه 22 تير 1391برچسب:11نکته روانشناسی درقرآن , :: 8:40 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان
11نکته روانشناسی درقرآن 1 . از دیدگاه قرآن، سه نوع شخصیت اساسی وجود دارد; مؤمن، کافر و منافق ; (آیات 2 تا 20 سوره بقره) . 2 . شخصیتهای مؤمن، خود دارای سه درجه شخصیتی میباشند ; آنان که به خود ظلم میکنند، آنان که میانه رو هستند و آنان که پیشتازانند; (فاطر/32) . 3 . مشخصه بارز شخصیت کافر آن است که دل و اندیشهاش را قفل کرده است و راهی برای نفوذ هیچ حرف تازه و اندیشه متفاوتی نگذاشته است و به همین دلیل، از درک حقایق عاجز است . 4 . خصوصیتبارز شخصیت منافق از دیدگاه قرآن، دوگانگی ریشهای در ظاهر و باطن است; به همین دلیل، مبتلا به شک و تردید و عدم قدرت تصمیمگیری و ناتوانی در قضاوت میشود; (بقره/8 تا 20 و منافقون) .
ادامه مطلب ... سه شنبه 21 تير 1391برچسب:چند نکته روانشناسى در قرآن, :: 8:30 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان
ادامه مطلب ... جمعه 12 تير 1391برچسب:نقد و بررسي مکاتب مختلف اخلاقي ,: آیت الله مصباح یزدی :, , :: 8:42 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان
نقد و بررسي مکاتب مختلف اخلاقي .: آیت الله مصباح یزدی :. آن چه پيشرو داريد گزيدهاي از سخنان حضرت آيتالله مصباحيزدي (دامتبركاته) در دفتر مقام معظم رهبري است كه در تاريخ 07/10/90 ايراد فرمودهاند. باشد تا اين رهنمودها بر بصيرت ما بيافزايد و چراغ فروزان راه هدايت و سعادت ما قرار گيرد.
نقد و بررسي مکاتب مختلف اخلاقي مقدمه در جلسات گذشته به گرايشهاي مختلفي اشاره کرديم که در بين انديشمندان جهان درباره مبناي خوبي و بدي وجود دارد. اگر خداي متعال توفيق دهددر اين جسله نقد کوتاهي هم درباره اين گرايشها داشته باشيم. طبعا با توجه به اقتضاي چنين جلسهاي بيان اين نقد، مجمل و کوتاه خواهد بود و همه جوانب بحث را روشن نميکند، اما ميتواند انگيزهاي براي کساني ايجاد کند که به تحقيق و توسعه مطالعه در اين زمينه علاقهمند هستند. نقدمکتب قراردادگرايي ادامه مطلب ... جمعه 12 تير 1391برچسب:نقد مکتب تفکیک, :: 7:52 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان
فصل 1: جامعیت حضرت امام خمینیعالمان ربّانی، وارثان انبیای الهی اند و انبیاء «علیهم السلام»، خلفای خداوند می باشند و خلفای الهی، مظهر اسم اعظم اند و حضرت امام راحل از انبیای الهی و ائمه معصومین «سلام الله اجمعین» خلیفة حقّ و مظهر حق تعالی بود و در میان عالمان ربّانی، همچون ستارة فروزان و قدر اوّل ستارگان درخشان گنبد میناست. و به تعبیری مَثَل حضرت امام2 در میان علمای عصر غیبت مَثَل حضرت نوح پیامبر در میان انبیای اعظام بود، «سلامٌ علی نوح فی العالمین»3 حضرت سید سادات و اماجد العرفاء و الفقهاء، قدوة الحکماء المتألهین استاد محقق در حکمت متعالیه با بینش عمیقش شریعت را در خدمت طریقت و ایندو را در خدمت حقیقت می دانست و بین آنها جدائی نمی انداخت، چون عدّه ای فکر می کنند که اهل طریقند و لذا کاری با شریعت و احکام دین و ظواهر شرعی ندارند. اما ایشان که هم اهل شریعت بود و هم اهل طریقت، در این زمینه سخن دلپذیری دارد و می فرماید: «آنان که فکر می کردند یا فکر می کنند که بدون شریعت می توانند به مقصود برسند هیچ شاهد و دلیل ندارد، زیرا ذات اقدس الله که راهنماست، تنها راه کمال و سعادت را عمل به شریعت می داند اما آنانکه می پندارند از طریق عمل به شریعت نمی توان به طریقت رسید، آنان نیز شریعت را درست نشناخته اند و درست و صحیح به آن عمل نکرده اند، و کسانی که با سیر و سلوک و طریقت و شریعت هماهنگ شدند ولی به حقیقت بار نیافتند، برای آن است که به درستی منازل پیشین سائران و سالکان را طی نکرده اند.» ادامه مطلب ... موضوعات
پيوندها
تبادل لینک هوشمند |
||||||
|